Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Cecilia - 17 januari 2011 20:08

Måste dela med mig av denna bild.

Vår lill-katt har lagt beslag på bäbisarnas hoppgunga  Han är sååå söt!  

Av Cecilia - 17 januari 2011 12:47

Jag har 8 barn, jag har valt att ha 8 barn och INGET av mina barn var ett misstag även om inte alla var planerade just då!!!

Hade kunnat valt annorlunda och gjort saker i annan ordning, men nu gjorde jag inte det!

Den ordningen och mina barn har format mig till den jag är idag och jag trivs med mitt liv och mig själv!


MEN..... bara för att jag har valt att ha många barn så är jag en sämre mamma bara för att jag tycker det är jobbigt ibland?

Det är helt okej att gnälla över sina jobbiga barn om man har 2 men om man har 8 och någon gång tycker det är kämpigt för att dom är i trots eller bara allmänt uppkäftiga så ska man bara hålla käften!?


"Du har ju valt att ha 8 barn, klart det blir jobbigt. Det kanske du skulle ha tänkt på innan du försökte befolka världen helt ensam...."


Hmmm, man kanske valde att skaffa 2 barn också och ibland ÄR barn jobbiga. Oavsett om man har 2 eller 8!!

Jag älskar ALLA mina barn men ibland är dom jobbiga... dom svarar emot, skriker, surar, smäller i dörrar, svär. osv..

I vår familj, eller vilken annan familj som helst så händer inte det varje dag och det är inte alla barn samtidigt ,men det händer!

Om jag sa att hela mitt liv var en dans på rosor och fluffigt rosa bomulls-lull så skulle jag ljuga!

Mina barn är som alla andra, de går igenom trots och tonår men jag får inte uttala mig negativt om det ?

Om jag tycker att något av mina barn är i en jobbig period så får inte jag uttala mig om det eller be om råd?


Jag är fullt medveten om att jag inte platsar in i normen för "svensson familjen". Normen är typ 2½ barn per familj så jag avviker ganska kraftigt.

Det betyder inte att vi är mer annorlunda än andra familjer. Vi är flera och har mer tvätt och får städa oftare och har fler tider att passa men annars är vi som alla andra!

Vi äter, sover, skiter, handlar,det springer kompisar här, det tränas och görs läxor.... OCH IBLAND BLIR VI OSAMS!


Tycker det är otroligt löjligt ... varför är det okej att tycka barnen är tonåriga och uppkäftiga när man har 2 men inte när man har 8??

Barn är barn oavsett om de har 1 eller 7 syskon. De ska gå igenom samma faser i livet och som 8 barns mamma har jag lika stor rätt att gnälla ibland som er som är 2 barns förälrar!


Jag är en bra mamma och tycker jag gör ett bra jobb!

Ha det bra alla  KRAM


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards