Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Cecilia - 23 januari 2011 10:32


Har ni suttit ner med era barn och tittat när dom spelade det där nya spelet de fick i julklapp??

Många gav sina barn CALL of DUTY black ops i julklapp.

Vad är det vi låter våra barn spela?? Det kanske finns en anledning till att det är 18-års gräns på spelet!

Vi kanske tycker vi är petiga och inte låter våra barn kolla på "barnförbjudna" filmer men jag tror inte det är värst!!

Det är ju hemskt om ungarna i 11-års åldern får tag på en porr film där det sätts på i alla hål....

-Oj, oj ,oj ,vad får de för kvinnosyn av det? Och  tror dom att det funkar så...?? visst, men kolla vad ungarna spelar!


De lär sig döda andra människor i ett spel där grafiken är så bra att man faktiskt kan tro att det är på "riktigt". När de sen spelar det över internet och samtidigt pratar med sina polare som också spelar.... ja då blir det ju som på riktigt.

Jag förstår att det är det nya samhället och att alla ungar spelar men jag tycker det är fruktansvärt!!Det är sjukt!!


Vad var det för fel på Super Mario ? Vart tog de oskyldiga spelen vägen? När jag var liten fanns det Nintendo 8-bit. När man sköt en gubbe med en sköldpadda eller något annat oskyldigt så ramlade gubben ur bild bara.

På dagens spel när man skjuter någon så är detaljerade kroppsdelar,blod och andra kladdiga substanser utsmetade på hela skärmen.

Vad är det vi låter  våra barn växa upp med och anse vara normalt?


Jag är ingen jävla prakt morsa eller moralkärring men jag tycker faktiskt att de här spelen är hemska. Jag får mardrömmar när jag suttit med och tittat.

Hur påverkar det här våra barn i framtiden?

Blir de så avtrubbade att de är klara att skickas till Irak efter ett par års spelande?

Vad är syftet med att ta fram spel som detta?

Hur mycket man än försöker hålla de mindre barnen ifrån detta så är det alltid någon kompis som har det där de får spela.

Nu blir det mera kaffe och mata tvättmaskinen.


Ha det bra alla  KRAM

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards