Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Cecilia - 26 januari 2011 23:13

Måste bara dela med mig av detta  


Min son,Vincent som nyss fyllt 3 har börjat gå på pottan. Han har inte alls varit intresserad av det förut men nu sen han började dagis så tycker han att han blivit så stor.

Oftast går det bra men ibland glömmer han som alla barn gör i början.

Vi har 2 pottor hemma. Härom dagen hade jag stallt båda pottorna i badkaret och sprayat dem med klorin-spray för att ta bort alla bacillusker.

Rätt som det är så hör jag Jennifer skrika och skratta och skrika lite till. Hon skrattar så hon hickar och nästan tjuter.Det går inte att få ett vettigt ord ur henne så jag går in i badrummet för att kolla vad det är som är såååå kul.


Där inne står Vincent och ser lite generad ut och pekar på skurhinken.

-Jag bajsenödig, var hans enda kommentar.

Ja vad säger man? Pottorna hade jag ju stallt i badkaret i väntan på rengöring och toaletten når han inte riktigt upp till så i stället för att bajsa på golvet så hade han bajsat i skurhinken!


Han är lite smart ändå grabben  Det är väl en sak att kissa i brallan om man leker men att bajsa på golvet... Nej, där gick gränsen även för min söta 3-åring!


God natt, ha det bra alla  KRAM

Av Cecilia - 26 januari 2011 17:04

Besiktningen alltså! Nu ljög jag för det gjorde det inte alls  Det gick jättedåligt!! 7 st 2:or.... ingen höjdare. Så, nu vill jag inte prata mer om det.

Har det hänt något kul i dag då?

Nja kul och kul men det har ju hänt massa i alla fall. Jonathan och Vincent har varit på dagis och tvillingarna var med mig på besiktningen.


På vägen hem skulle jag ha stannat och köpt en burk väggfärg men det glömde jag naturligtvis. Det är jag ju bra på,glömma saker.

Får bli en vända till men inte i dag.


Har ni läst aftonbladet i dag?

"Supervulkanen i Yellowstone,USA har vaknat.Marken i området har höjts med 25 cm.Supervulkanen hotar att få utbrott"


Jag tycker att det är väldigt intressant med saker som naturen kan ställa till med. Alla människor som blir lidande är ju inte lika kul men jag kan ändå inte låta bli att tycka naturen är fantastisk och oberäknelig.

Otroligt vilka krafter det finns och vilka konsekvenser de får.

MEN... ett utbrott i Yellowstone vill jag nog inte uppleva.

Det skulle få katastrofala följder över hela världen. Skulle det smälla så skulle en yta ungefär lika stor som hela USA utplånas totalt.

Vulkanisk istid är en annan av konsekvenserna... all aska skulle lägga sig runt vår jord så inte solen når fram, det blir kallt. Väldigt kallt !!!!  

Nog om det, det har ju inte hänt än... det brukar vara ca 600 000 år mellan gångerna och sist det hände var ....... 640 000 år sedan!!


Nu ska vi äta middag, har gjort 5 liter köttfärssås så det räcker nog till Lasagne i helgen också.


Ha det bra alla  KRAM


(info om vulkanen i yellowstone hämtad från illustrerad vetenskap)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Skapa flashcards