Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Cecilia - 9 februari 2011 23:40

  

 

Choklad skumbananer är bara sååå gott!!  

Av Cecilia - 9 februari 2011 19:29

Eller åtminstonde i ett hus i skogen. Långt från närmsta granne och ilskna gräsklippare. Det slipper man ju just nu men snart är det sommar och då kommer gräsklippar sjukan.

Den smittar något grymt och brukar börja hos någon granne som kanske har lite för högt gräs... därefter smittas de andra grannarna i en rasande fart och snart springer hela grannskapet runt med gräsklipparen och svettas i solen.Oavsett om gräset är långt eller inte så.... klipper grannen så klipper jag. Luften fylls med lukt av gräsklipp och avgaser.

Har man som jag har, lite pollenallergi som gör att man nyser och kliar sig i näsa och ögon så är inte dessa smittsamma sjukdoms epedemier minsta kul.Och har man redan klippt gräset så kan man ju alltid ta två millimeter på häcken.


Tacka vet jag då ett hus på landet, stor skogstomt som inte behöver massa petande i rabatter och perfekta stenläggningar. Några hönor som sprätter runt bland äppleträden och en get som klipper gräset  

Lite syrener som sköter sig självt och en liten kryddträdgård. Det vore grejer det!


Härligt att drömma sig bort ibland. Jag tror det är lika nyttigt för vuxna som för barn att drömma och fantisera. Om man inte har några kanske eller om här i livet vad vore då livet?

Tänk OM.. eller, KANSKE när... Fortsätt drömma, finns inga drömmar eller förväntningar på framtiden kvar så vore livet rätt trist.


Min dröm är ett rött hus med vita knutar, på landet med maskletande hönor i trädgården som ger mig ägg till eftermiddagens sockerkaka.... vad är din?


Ha det bra alla  KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards