Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Cecilia - 11 februari 2011 22:54

Efter 2 veckors väntande och längtande är han så här igen. Sonen som bara kommer var annan helg.

Det känns som en evighet att vänta 2 veckor mellan gångerna och helgerna går aldrig så fort som de gör när han är här. Bara passa på att umgås så mycket som möjligt!

Här är han i alla fall, världens goaste Oliver!!!

 

Ha det bra alla  KRAM

Av Cecilia - 11 februari 2011 14:17

Det var väl roligt......--NEJ!!!!

Det här ingick inte alls i mina planer. Hade förväntat mig att det skulle, om än så sakteliga bli vår nu. Snön var ju på väg att smälta och vårfåglarnas kvittrande hördes i skogsbrynet.Det droppade från taken och solens strålar värmde så där härligt.


Ack så fel jag hade, 30 cm (minst) nysnö pryder nu vår gräsmatta. Åter ligger en vall av tung snö bakom bilen på uppfarten och gången ut till vägen syns inte.

Känns det som om jag har lust att gå ut och skotta??

-Nej, det har jag inte!!

Har inget val, måste ut i snålblåsten och den piskande snön och skotta.

Senare ska jag hämta sonen på stationen, så bilen måste ut.Hoppas att tågen är i tid alla fall!

Det är skitkallt ute, blåser och snöar...

Tacka vet jag ett varmt bad.

 

Vi håller oss inne så mycket som möjligt i dag,det är halt och jag åker inte med barnen i onödan då. Vi ska baka i stället!! I morgon har vi födelsedagskalas.

Dubbelt sådant då tvillingarna firar sin första födelsedag.

Det blir mandelkubbar,blåbärsmuffins och kolakakor, och så tårta förståss.

Så långt har vi planerat men något mer ska vi väl hitta på.  


Mattias är hemma från skolan i dag, han hade huvudvärk i morse. Bättre nu som tur är. Själv mår jag så där.. har börjat med en ny medicin som skulle hjälpa till att minska ontet i kroppen. Det enda jag har märkt av den än så länge är att jag har ondare i kroppen  (kan ju bero på vädret också) jag sover sämre och är tröttare.

Trodde jag skulle få må lite bättre.

Får ge den ett par veckor till och se om det blir bättre annars är det bara att ge upp den också.

I går halkade jag och höll på att slå ihjäl mig på dagisgården!! Sträckte baksidan av låret. J***lar vad ont det gjorde. Vred till ryggen lite snyggt också.

Hoppas det gick bra med mitt stackars diskbråck. Det får aldrig en chans att läka ordentligt.


Vilket positivt inlägg det blev i dag, bara gnäll och beklagan  

Ja ja, idag är en skitdag. Tur jag har 5 små solstrålar hemma som kan muntra upp mig.I morgon blir det säkert en bättre dag!!

Nu blir det att kladda runt i köket en stund men lite mat och bak!!


Ha det bra alla  KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards