Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Cecilia - 14 februari 2011 11:07

Funderar på vad man ska hitta på i sommar. För mig är semester mys med familjen. Jag älskar att vara nära naturen. Semestra i sverige är en självklarhet.

Vill inte bo på ett hotell vid turistfulla stränder och pool, folk som konstant dricker öl och ett nattliv som aldrig somnar. Vad är tjusningen i det?


I somras var vi ute och campade en del. Vi har en jättegammal och jätteful husvagn.(liten är den också ) Vi har den för att det är praktiskt när man  har små barn. Det är varmt och torrt för dom att sova där. De äldre barnen sov i tält.


  Det är hög mysfaktor att sticka iväg till en sjö och kvällsfiska, grilla och ta ett kvällsdopp. Jonathan och Vincent älskar att vara i skogen.


  Lyckan är total om man lyckats få en liten aborre som man kan grilla och provsmaka.

 

Vi brukar leta efter mysiga ställen i närheten. Det är inte roligt att åka hur långt som helst med så många barn i bilen. Inom en 10 mils radie brukar vi hålla oss. Det räcker!

Har ni provat på att bara packa bilen med tält, sovgrejer,lite mat och bara sticka in på den där lilla grusvägen som ni tror slutar vid en sjö? Gör det nästa gång... Man blir förvånad över hur mycket fina platser det finns "runt hörnet"

Små undangömda guldgruvor  

Ställen som bara väntar på att bli utforskade av små barn med massa spring i benen.I bland hittar man någon liten camping mitt i ingenstans och ibland bara en något så när jämn gräsplätt att ställa bil och vagn på.

För mig är det semester att se att mina barn trivs och har det bra. Jag vill att de ska tycka vår semester är rolig och spännande.

Om jag så ska sitta i 2 timmar och titta när de har bestämt sig för att bada i spöregnet. Det är okej, vi är på semester och vem har dött av lite vatten?  

 

Är mina barn lyckliga så är jag lycklig.


Ha det bra alla och trevlig alla hjärtans dag   KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards