Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Cecilia - 8 mars 2011 09:48

I dag är en sån där dag som jag känner mig elak mot barnen. Egentligen är det "dagis" dag i dag men jag är för krasslig för att orka klä på 4 ungar,gå och lämna på dagis, ta mig hem, ta av de minsta,göra något här några timmar för att sen klä på barn,gå och hämta....osv.

Jag orkar inte helt enkelt. Ena sekunden fryser jag så jag skakar och andra så rinner svetten om mig.

Jag vill vara frisk nu!!!!!  


Såg ni det nya programmet på 4:an i går? En unge i minuten. Jag bara älskar sånna program. Kände så väl igen mig i den stackars tjejen som blev sövd och snittad.

Blev likadant för mig med tvillingarna.

Fast då bestämde dom ju det innan förlossningen startade.

Från vanlig undersökning på morgonen till uppskuren tvillingmamma på eftermiddagen.    


Det var nog det värsta jag varit med om. Det var det ENDA jag var riktigt rädd för under hela graviditeten, det var att jag skulle snittas....      och så blev det så.

Jag har dessutom ett diskbråck som gjorde att jag inte kunde få ryggbedövningen utan dom fick söva mig.

Kände mig så lurad... missade liksom allt. Och ingen förstod!

- Men du har ju fött dina andra 6 barn som vanligt...

Ja,och?? Jag missar mina tvillingars födelse! Dom kunde inte alls förstå hur jag kände.


Har även en hemsk sprut/nål fobi som även innefattar operationsknivar... Vilket dom inte heller hade någon som helst förståelse för!?

Vad är det du är rädd för?? Du sover ju så du känner inget....

Nej precis,visst är det så men är det svaret en livrädd patient som dessutom kommer missa sina barns födelse vill höra?

-NEJ, man kan säga så men det är inte rätt!!!

JAG VILLE JU INTE BLI SNITTAD ALLS!!! Hade jag varit livrädd för att FÖDA barn, hade jag kunnat få terapisamtal från typ 4:e månaden men om man är livrädd för ett snitt så är man bara dum i huvet eller??


Nu kaffe,alvedon,ipren och hostmedicin.


Ha det bra alla  KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Skapa flashcards