Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Tårt & Taco lördag

Av Cecilia - 26 mars 2011 20:00

Idag har vi haft tårtkalas för Oliver. Han hjälpte till att göra tårtor på förmiddagen. Jättegoda blev dom. Sen fick vi besök,först av hans morfar och sen av hans mormor. Min mormor var här i veckan och lämnade present. Hon hade annat för sig i helgen och kunde tyvärr inte komma i dag.


Nu har jag gjort tacos. Ingen höjdare tycker jag då men barnen tycker det är jättegott. Eftersom inte jag tycker det är så gott så gör vi det inte så ofta. Desto mer uppskattat när det väl serveras.


Vincent den lilla skrutten har hittat på otyg i dag igen.... gick ut och skulle sätta på en tvättmaskin förut och då har han varit ute i tvättstugan och hällt ut en HEL flaska VIM i hela tvättstugan. På golvet,på tvättmaskinen,på tvätten - Ja överallt var det VIM.... mamma tycker det är SÅ kul att städa...tror han. Den här gången var det inte lika roligt för nu fick han hjälpa till att torka bort. Inte uppskattat av en sur 3 åring 


Nu ska jag äta lite och ni... glöm inte att flytta klockan mot ljusare tider i natt!!!


Ha det bra alla KRAM

 
 
Ingen bild

BellaIsabella

27 mars 2011 16:47


Hej!

Åh vad gott allt låter.

Du jag skrev till dig tidigare om att jag blev bra ifrån min fibromyalgi och andra sjukdomar jag led av.
Jag vill gärna dela med mig en produkt från Fitline som är rena vitaminer och mineraler som gör att våra celler repareras i kroppen. Det första som du skulle säker uppskatta som jag gjorde är att ORKA mera att göra saker som alla friska gör utan att man är sååå trött hela tiden och att du skulle vilja kunna sova också hela natten. Ja du, när man är pigg och har sovit orkar man ha värk i kroppen eller hur? Det är det som jag har känt direkt. Från att knappt kunna röra mig så orkar jag jobba från morgon till kväll. Härligt va? Jag hoppas du tror på det jag säger, annars kan du läsa detta
http://varhalsa.se/kosttillskott/....om du läser allt som står här så kanske du förstår vad jag pratar om men sen är vi olika på vad vi vill tro. Medicin eller naturlig medicin.

Ha det bra resten av söndagen/bella

Cecilia

28 mars 2011 00:37

Hej

Mitt största problem är inte att jag inte kan sova... Oftast är jag full av energi och vill göra (och påbörjar)1000 saker.
Mitt problem är att jag har så ont att jag inte KAN!!
Värken gör att jag är fysiskt begränsad och sover dåligt för att jag har så ont.Jag betvivlar att vitaminer kan ta bort det.... Vore det ett sånt mirakelmedel skulle ingen vara sjuk...
Ska prova men har inga förhoppningar över huvud taget. Inga värktabletter funkar,ingen sjukgymnastik,inte massage och tens så varför detta??
Mina besvär började 1996... När jag var 21! 15 år har jag haft konstant ont.
Just nu går allt på ren vilja.Hoppas på att värmen kommer nu, det brukar hjälpa lite :)
Ha det bra//Cicci

 
Ingen bild

BellaIsabella

29 mars 2011 07:22

Hej!
Förstår att du inte har några förhoppningar alls men om man inte tro på annat än att acceptera sin sjukdom blir inget bättre. Jag vet inte om du är insatt i sjukdomen vad den gör i våra kroppar. Det är sant att du inte sover av värk men samtidigt så sover du inte för att din kropp gå på högt varv att hela tiden återställer skadan i kroppen du har. Din mage är i obalans och 99% av de som lider av fibro har magproblem och inte kan ta upp all näring det vi äter som i sin tur gör oss ännu sjukare och mera mottagliga för infektioner och det gör mera ont i kroppen. Har man fått fibro vet man att hela balansen i kroppen rubbas. Man äter tabletter, det är sant och du kommer ALDRIG att bli frisk av de heller för de kan bara lindra värken lite gran och sjukdomen fortsätter. Varför jag skrev till dig var att jag såg din blogg via mobil meddelandet att du hade värk så jag tänkte jag skriver till dig!
Jag har fått fibro för att jag hade stressat och har haft många andra sjukdomar på grund av det också. Skulle inte vilja vara där jag var för ett halvt år sedan då jag var riktigt sjuk, kunde knappt gå eller göra något. Idag mår jag bra!

ta hand om dig/Bella

Cecilia

29 mars 2011 13:48

Hmmm

Billiga grejer var det....inte.Får nog vara pga priset faktiskt...
Ha det//Cicci

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 16 september 2012 09:56

Barnen har ätit frukost.... och kastat smörgås på varandra!! Hela köket behöver städas efter 6 barns matkrig.... Nu har jag kastat ut dom en stund. Det är INTE okej att kasta mat i köket så då tycker jag att man kan vara ute en stund. Tror inte de ...

Av Cecilia - 14 september 2012 08:35


Vilken tråkig fredag det blev!! Jag som hade lovat de tre minsta barnen att vi skulle gå till skogen i dag eftersom de är lediga från dagis. Jag har ångrat mig!! Regnet vräker ner och det är bara 10 grader och blåser.Deet får bli en dag inne i stäl...

Av Cecilia - 10 september 2012 16:45

... och jag har inte skrivit en enda gång i bloggen på hela sommaren! Skönt, men jag har saknat det lite också    Vad har ni gjort i sommar då? Vädret har ju inte varit så jättebra utan mest bjudit på regn och mindre varma vindar. Jag vill nog ha e...

Av Cecilia - 4 maj 2012 08:06

Nu är det redan fredag igen,det var ju nyss helg!! Fattar inte vart veckorna tar vägen. Vad blir det i helgen då? Vet inte än faktiskt. Maths syster och hennes karl skulle komma och hälsa på sedan hade både Mattias och Adam fotbollsmatcher. Lite fi...

Av Cecilia - 30 april 2012 07:08

Det har varit en lugn helg. Eller lugn och lugn,allting är ju relativt    Vi har så gott som bara varit hemma. Förutom allt skjutsande på barnen då. Alla barnen har varit här i helgen. Inte alla samtidigt hela tiden men alla har varit hemma någon g...

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards