Alla inlägg under juni 2011

Av Cecilia - 30 juni 2011 08:20

Det börjar röra på sig i rummen. Jag och tvillingarna har varit vakna en bra stund och nu hör jag att Jonathan och Vincent sitter och bygger med lego.

Skönt att de tar det lite lugnt på morgonen, för det mesta är det full fatr och max på volymen direkt på morgonen.

I dag MÅSTE gräset klippas men det har dottern lovat att göra. Jag tömde badpoolerna i går men det känns inte som om det är någon mening att fylla dom i dag med tanke på att gräset ska klippas.

Vi tar det i morgon i stället och så får det bli sjön i dag!!


I går var jag till Uppsala på ett möte och fick en liten stund tillsammans med Oliver.Känns fortfarande så länge kvar tills han kommer. Nästan 2 veckor tills den 10:e ju.Fick ju se han en liten stund i alla fall  


Måste handla i dag också.. vill helst inte åka någonstans med min bil. Den låter som en lastbil ungefär... hela systemet måste ha gått av, det är det värsta jag har hört! Får kolla om någon har tid att hjälpa mig att fixa det.


Nä nu ska den här mamman göra lite frokost till barnen, och  en kanna kaffe till sig själv. Sen ska det väl fixas med något fika eller liknande till sjön...


Ha det bra alla  KRAM

Av Cecilia - 27 juni 2011 19:43

Jag erkänner!! Jag har fuskat med min diet!! Började fuska för nästan 3 veckor sen så nu är det hög tid att återuppta det sunda livet. Har iofs inte gått upp de där kilona jag gått ner men jag skulle ju ner några till var meningen.

Så från och med i dag är det åter sallad och massa proteiner som gäller för min del.


Annars så har det ju varit fint väder i dag. Åkte i väg och letade efter en badpool till tvillingarna. Har en familjepool till de lite större men det blir för djupt till de minsta. Efter mycket letande så hittade vi en i alla fall. Vi handlade och åkte hem. Klockan hann ju dra iväg rejält så jag köpte en fryst pizza som jag skickade in i ugnen till barnen. När jag skulle ta ut den så kom olyckan och hälsade på!! Dexter var väldans snabb och tog tag i ugnsluckan med handen  

Lilla fisen har brännblåsor inne i handen... i morgon blir det att åka till distriktssköterskan och försöka att plåstra om.


Förhoppninsvis får vi en tid där på förmiddagen/middagen så vi kan åka till familjens hus sen. Det ska vara grillning där i morgon och det lät ju trevligt.


Nu ska jag tjata en stund till på barnen så kanske de sover till tio taget i dag.


Ha det bra alla   KRAM

Av Cecilia - 26 juni 2011 09:45

Ja vad väntar jag på en söndags morgon kvart i tio?? Att kiosken ska öppna så klart! Jag har inga cigg och snart exploderar min hjärna. Bäst jag inte pratar med någon av barnen... någon kanske får ut för något de inte ens har gjort än   Nej då, riktigt så illa är det inte men nästan.

 Vad händer i dag då? Har inte riktigt bestämmt det än. Gräset behöver absolut klippas och jag måste vika tvätt. Lite skräp som ska till återvinningen... sen då?


Är riktigt rastlös och har inga bra idéer, hur illa är inte det då? Sommarvärmen uteblir så man kan ju inte ens åka till sjön och bara vara. Eller kan och kan men det är ju inte så himla skönt att ligga där när det blåser, är svinkallt och kommer regnskurar stup i kvarten.

Kanske man skulle åka och kolla upp vad den där plasten till altantaket kostar. Måste byta taket eftersom snön gjorde hål i vårt i vintras.Hål är rätt snällt.... det fattas bitar av taket är nog en bättre beskrivning på det.


Om jag inhandlar det så är jag ju garanterat sysselsatt en stund.... MEN det låter som om det till och med är roligare att vika tvätt..

Jag är rastlös OCH lat helt enkelt   Kanske ska åka och köpa de där ciggen nu så jag blir som folk igen.


Ha det bra alla   KRAM

Av Cecilia - 25 juni 2011 20:04

är kanske inte det lättaste när man har så många barn som jag. Finns det över huvudtaget män som vill ha en färdigbakad storfamilj?? JA, jag intalar mig att  det finns det men vart hittar man honom då?

Kanske på ICA eller varför inte på den lokala pizzerian!??


Inte fan vet jag för jag har i alla fall inte hittat honom än   Kanske man inte får vara så kinkig och ha för stora krav på utseende och sätt?? Man kanske bara ska nöja sig med första bästa flirt?? Skit samma hur han ser ut och om han är ärlig,trogen och snäll bara han kan utföra det jag skaffade honom för???


Ta min ex man tex.... han har en brud som ser ut som en shemale med hästansikte... dessutom så låter hon som en häst när hon skrattar... man kanske helt enkelt måste vidga sina vyer och inte vara rädd för främmande saker, som annorlunda sexuella läggningar och avvikande djuriska utseenden??


Man kanske skulle göra det enkelt... skaffa sig en plansch på en tiger och kolla på Martinshop om dom har några roliga leksaker. Låter som en bättre idé än att skaffa sig en gris bara för att man kan!!


Ha det bra alla  KRAM


Av Cecilia - 19 juni 2011 10:59

Gårdagen började kallt och hemskt blåsigt. På eftermiddagen däremot slutade det blåsa och solen värmde gott. Blev en perfekt grillkväll i goda vänners lag. Tack alla för en trevlig kväll  


I dag regnar det. Upptäckte att jag glömt båda rutorna på bilen nere. Så typiskt mig!! Nåja, sånt som händer. Nu tänkte jag att jag ska ta med mig barnen och handla lite, kanske tvinga runt dom på IKEA också, fast det törs jag inte berätta innan vi åken. Ha ha...


På eftermiddagen ska jag byta gardiner på övervåningen och byta sängkläder i barnens och min säng, damma, och ta golven på hela övervåningen. Bäst att passa på när det är tråkigt väder.

Har varit duktig och gjort flädersaft också så den måste jag hälla upp på flaskor också. Och så blir det en vända och samla in barnen som är hos pojkvän/flickvän.

Nu ska jag i alla fall klä på alla och åka och handla.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 18 juni 2011 10:10

Vem har beställt allt blåsväder? Det hade varit superskönt ute och man hade kunnat åkt ner till sjön om det inte hade blåst så. Nu blir det ju kallt  


Ska snart åka till affären och inhandla lördagsgodiset och fylla på kylen lite. Har varit alldeles fullt här ett tag. Studenten,födelsedagar,skol/dagis avslutningar, möte i Uppsala, m.m, m.m

Nu tänkte jag att vi skulle ha lite sommarlov.Att åka till sjön hade ju varit skönt men.... inte i dag för det är kallt.

I början på Juli ska vi i alla fall åka till parken Zoo. Barnen längtar redan till det

Härom dagen var vi i lekparken och gungade. Någon tyckte det var jättekul !!   DEXTER...

  Han skrattade så jag trodde han skulle ramla ur gungan.

Nej nu får vi nog ta och pallra oss i väg till affären så jag hinner tvätta lite i dag.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 7 juni 2011 11:09

Snart är det sommarlov!! 10 underbara veckor med fulla huset av barn som tjatar om glass,grillat och bad    Mamman gnäller om blöta handdukar och badkläder,sandlåda på golvet och gräsklipp i soffan. Men så härligt ändå!!

Massa bad,mys,fiske och campning.


I går fyllde jag faktiskt år.Hela tjugosexton stycken! Ända tills jag var 9 så trodde jag på allvar att alla flaggade för mig för att jag fyllde. Mamma och Pappa hade alltid sagt det.

Brutalt fick jag veta i skolan att jag var ett pucko, att det inte var mig de flaggade för utan att det var Sveriges nationaldag...så kan det gå.


På fredag tar min äldsta son studenten! Herregud,säger jag. Vart har dessa år tagit vägen?! Han är ju vuxen! JAG har vuxna barn! Känner mig ju inte som en dag över 25... och det är jag ju knappt heller   Tror jag har koll på läget men det är allt lite kvar att fixa. Maten ska fixas på torsdag, och så ska det väl pyntas lite... annars så är det mesta klart.


De yngre barnen får vänta med att sluta tills den 14:e så bara en vecka kvar i skolan alltså!

Min stackars Mattias har sådan beslutsångest. Deras klassresa har de lagt på studentdagen. Vet inte vem som har varit geniet och planera denna resa MEN.... hur tänkte dom?? Det måste väl vara fler barn som har syskon eller släktingar som tar studenten. Ska han vara med på studenten eller åka på klassresan? De ska till Örebro slott.... hur lätt det nu kan vara att ta sig dit eftersom alla skolor i Örebro också tar studenten denna dag.

Smart drag - NOT!


Nu har mina twins somnat och alla andra barn är i skolan och på dagis så nu får det bli att tvätta lite innan de vaknar igen!


Ha det bra alla KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards