Alla inlägg under april 2012

Av Cecilia - 30 april 2012 07:08

Det har varit en lugn helg. Eller lugn och lugn,allting är ju relativt    Vi har så gott som bara varit hemma. Förutom allt skjutsande på barnen då.

Alla barnen har varit här i helgen. Inte alla samtidigt hela tiden men alla har varit hemma någon gång under helgen.



I går planterade jag och de sex minsta barnen jordgubbar. Vi grävde,rensade, hade i ny jord,handlade jordgubbar och planterade. Vi har helt enkelt valt bort att ha blommor i rabatterna på framsidan. Nu är det vårt jordgubbsland  Jag har inte tiden att hålla på med massa blommor så det är bättre att det lilla som växer åtminstonde ger något smaskigt att äta! Och om det är jordgubbar så är barnen mycket villiga att hjälpa till. Det som är kvar att göra är att lägga på halm så inte våra stora fina gubbar ligger i jorden sen och skitar ner sig.

Igår var ungarna jätteduktiga. Oj vad dom grejade    När vi väl gick in i går kväll så åt vi kvällsmat,duschade,borstade tänder och läste världens kortaste saga. Sen sov dom. Och..... de sover fortfarande fast klockan snart är halv åtta!! Se vad en dag i solen med lite jobb kan göra.


I dag blir nog en lite lugnare dag. Att gräva lite var nog inte det bästa jag gjort denna vecka kanske... men men, nu gjorde jag det i alla fall och det får jag ta i dag.

I dag är det ju valborgsmässo afton. Barnen kommer tillbaka hit i dag och sen ska vi gå ner till sjön här och titta på brasa och fyrverkeri.

Förra året när jag var där så möttes ju jag och Maths för första gången så det blir ju lite som en årsdag fast ändå inte.... det tog ju hela sommaren sen innan vi blev ett par.

Men innan vi ska ner dit så ska vi väl hinna grilla lite och jag måste faktiskt dammsuga. Nu blir det frukost till tvillingarna,dom är i alla fall vakna 


En trevlig valborg till er alla,ha det bra KRAM 

Av Cecilia - 27 april 2012 10:52

Jag har hittat en äcklig fästing!! På ett av barnen! Det tycker jag är riktigt äckligt    Det var den första för i år men det lär ju inte vara den sista. Katterna har jag tagit massor på redan men barnen har klarat sig, tills nu.

Blääää, säger jag bara!


Vattenkoppor har vi fått in i huset också. Dexter fick i går så nu är det bara att vänta på att de andra 4 som inte har haft det kommer straxt efter. Lika bra de får ha det nu innan det blir sommar och badsäsong.

Det är jag och de 4 minsta hemma i dag bara. Vi slöar, jag är helt slut efter körningarna till återvinningen i går. I ugnen har vi en banankaka och sen ska vi göra lite mat och plocka undan.

Sen ska vi slöa lite till och bara vänta på att huset fylls med barn som kommer från skolor, hämtas hos mamma och på tågstationen. Det blir fullt,de flesta kommer denna helgen  


Nu har dom ju sagt att det ska bli varmare till veckan. Hoppas på det så vi kan så i våra pallkragar i helgen. Törs man det eller blir det förstört då om det blir kallare igen?

Jag skulle vilja ha höns... har hör att man får ha det om man stänger in dom små rackarna på nätterna. Ska nog ringa kommunen och fråga. Tänk vad gott med färska ägg till frukost.

Nu blir det en kopp kaffe och provsmakning av banankakan.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 26 april 2012 07:44

Japp, det ska vi göra i dag. Har massa skit som ska till tippen. En trasig spis, diskmaskin, soffor osv. Detta står på garageuppfarten och någon har retat sig på detta och ringt miljöförvaltningen som kom och berättade för mig att jag måste ta bort det. En del människor måste ha hemskt tråkigt... om man stör sig på att jag har grejer i MIN trädgård eller som i detta fallet på min parkering, kan man inte bara knacka på och berätta det då i stället för att ringa och gnälla hos kommunen??

Men det är klart, något måste man ju göra för att behålla grannsämjan på lagom distansnivå... Dumt att prata med grannarna och kunna ha lite trevligt ihop.

Ibland bara hatar jag det här skitstället. Skitsnack och skvaller är nog det värsta i den här byhålan tror jag. Man får alltid höra saker om människor som man inte vill veta och alla vet vem jag är. Det är hon med alla barnen!


Får hjälp av min kära lillebror och ett par av sönerna med det i dag då iaf. Nästa problem är ju bilen. Inget drag!! Har fått lov att bytlåna bil med en kompis så vi kan hänga på en kärra. TACK för det   Guld värt!!

Om det bara kunde spricka upp och bli lite sol nu då så man slipper bli dyngsur.


Igår fick vi upp våra pallkragar så till helgen blir det att ta de mindre barnen till hjälp att så lite sallad,gurka,kryddor och lite annat smått och gott.

Tvillingarnas rum har vi också fått ordning på så lite händer det även om det inte går så fort  Nu ska barnen göras klara för dagis så jag kan hämta upp min bror och hyra kärra.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 25 april 2012 09:46

Idag hade kunnat vara en bättre dag. Ont lite överallt och inte hjälper värktabletterna. Har en miljon saker att göra och absolut ingen ork till något.

Har fixat lite på morgonen i alla fall. Bokat tågbiljeter till sonen,beställt lite kläder till barnen och ringt läkaren för att få sjukintyget förlängt och pratat om smärtplåster. Få se om de tycker jag behöver det och om det är ett alternativ som kanske fungerar.


Igår var jag hos sjukgymnasten och fick ett träningsprogram för att stabilisera och bygga upp utsatta muskelgrupper. Fick även en TENS apparat utskriven. Kanonskönt att ha framför TV:n på kvällen. Lite avslappnad blir man en stund i alla fall.

Fy vad jag gnäller,kräks nästan på mig själv! Nåja,vilar en liten stund och försöker greja lite efter det.


De små barnen är på dagis och det är bara jag och Mattias hemma. Han blev hemskickad från skolan i går av skolsköterskan pga att han har ett fult munsår. Hon hävdade bestämt att det är svinkoppor. Jag tror dock inte på d

et eftersom han inte har någon annanstans på kroppen men hon var bombsäker och sa att det smittade otroligt. Jag vet att det smittar,oavsett om det är herpes eller svinkoppor så smittar det otroligt men han är 10 år och jätteduktig på att tvätta händerna och inte pilla på det. Ingen av hans syskon har blivit smitade så varför skulle hans klasskamrater bli det?? Han brukar inte slicka folk i ansiktet så ofta...

Ja ja..försöka masa sig ut i tvättstugan och sätta på en maskin tvätt i alla fall och så åka till affären en sväng.


Ha det bra alla KRAM


Av Cecilia - 23 april 2012 07:40

Ja, jag är i alla fall förkyld på höger sida!! Helt täppt i höger näsborre har jag varit i flera dagar nu.. konstigt att det bara är på en sida, det är jätte irriterande.


Helgen har varit bra men lite sönderhackad. Maths hade utbildning HELA lördagen så den dagen gick ju bort mer eller mindre. Tråkigt när sånt hamnar på en lördag...

Söndagen var i alla fall ledigt från jobb. Två av Maths barn kom och var här över dagen. Vi grillade och ungarna var till fotbollsplanen och sparkade boll.

Tanken var att jag skulle ha fått pallkragarna på plats och fixat lite i trädgården men det får jag greja med i veckan i stället.


Jag måste plantera om tomatplantorna också. Varenda vår är jag jätte duktig och planterar frön och grejar... sen lyckas jag ta död på alltihopa. Oftast för att jag glömmer vattna helt enkelt, men i år!!

I år ska det bli tomater och grejer!!!  komma på något kul att göra i helgen som inte kostar en förmögenhet. Alla mina barn här denna helg och så Maths barn på det så vi blir några stycken.

Oliver har ledigt valborg från skolan så han blir kvar till 1:a maj. De andra vet jag inte om de bara ska vara helgen eller över valborg. Det visar sig.


Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe och plocka lite som vanligt.


Ha det bra alla KRAM



Av Cecilia - 19 april 2012 12:38

Det borde inte vara jag som har det. Jag ska ju inte åka någonstans. Däremot ska dottern åka ... På lördag sticker hon till Milano på klassresa.

Känns lite konstigt att hon ska iväg ända dit,helt själv. Eller själv är hon ju inte eftersom det är både lärare och föräldrar med men det känns ändå konstigt.Det är väldigt långt till Italien... Hönsmamma 

Det kommer att gå skitbra och hon kommer att ha jättekul!!


Snart dags att hämta vildarna på dagis. Själv har jag knappt varit hemma idag. Gick till en kompis och drack kaffe direkt i morse när jag lämnat barnen. När jag skulle gå hem var en annan kompis ute i den underbara vårsolen så då gick jag dit och pratade en stund. Skönt att ha en dag att bara göra ingenting.


I tisdags fyllde dottern år och i går kom det prelimenära intagningsbeskedet till gymnasiet....... hon kom in!! Jättestolt mamma till en blivande frisör!

Alla mina barn gör mig stolta hela tiden,det kan man leva länge på.

Nu blir det att kleta ihop en inkpslista till morgondagens storhandling och så hämta barnen.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 14 april 2012 10:10

vaknade man  denna morgon.

NÅGON roade sig med att ta kort på mig när jag sov. Det är ju bara bland det värsta som finns, jag menar hur snygg blir man på ett sådant foto!?

Inte alls... och det blev jag ju inte på dessa heller. Man ser liksom ut lite som en död fisk. Halvöppen mun, liggandes på rygg med lite dregel i ena mungipan och om fotografen hade lite tur så... en tutte utanför täcket. SNYGGT  


Så för att hämnas på honom så lägger jag ut en bild på honom här på bloggen. Då får ju ni se hur han ser ut också,

min stora kärlek  

.  

Ha, där fick han   Nu ska jag koka lite mera kaffe och så ska vi fixa till alla barnen för att åka och titta på Oliver när han spelar match.


Ha det bra alla KRAM

Av Cecilia - 13 april 2012 08:30

Känns underbart att det är helg igen. Har varit en kort arbetsvecka vilket jag tycker är skönt. Vill ju bara mysa ner mig i soffan och kolla på en bra film med älsklingen eller att vi tar världens längsta sovmorgon..... det blir sällan sådant,trots att det är helg.

Förra helgen fick jag faktiskt två sovmornar så jag ska absolut inte gnälla för det är nog mer än jag fått de senaste fem åren. Han fick bara en så jag får väl låta honom få en denna helgen också så det blir rättvist  

Nja vid närmare eftertanke så blir det nog inte så mycket till sovmorgon även om man vill. Alla barnen ska vara här i helgen så det lär bli fullt ös.


På lördag ska vi in till Örebro och titta på Oliver när han spelar innebandy-cup. Barnens mormor kommer och tar hand om tvillingarna så vi har en chans att få se när han spelar. De andra barnen verkar vilja följa med och titta så vi kommer med en hel hejjar klack 

Nu blir det att dammsuga av lite snabbt och plocka undan och greja lite på övervåningen.


Ha det bra alla KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards