Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Fryser...

Av Cecilia - 10 april 2012 12:02

I dag är en sån där dag som jag inte kan få upp värmen på något sätt. Händerna är som isbitar och det kryper kalla kårar efter ryggraden.


Jag har vart hos sjukgymnasten för att få lite tips och råd om bra träning och saker som jag ska undvika för att inte få ondare och översträcka mina leder.....jag måste ändra på typ alla mina vardagliga saker som jag gör. När jag tar,lyfter och sträcker mig efter saker så översträcker jag i armbågen. När jag står och lutar/sträcker mig så översträcker jag i ryggen osv. Hur ska jag kunna ändra på det??

Allt jag är van att göra måste ändras på. Hur jag sitter, står, tar saker, klär barnen m.m, m.m

Ja ja, allt går väl om man vill och ger sig faan på det.


Kaffe och cigaretter skulle jag dra ner på också. Ciggen är jag med på för det hade jag tänkt att göra ett ärligt försök med efter sommaren men kaffet!!? Hur ska jag klara mig på bara 3 koppar kaffe om dagen?? Det var inte farligt att dricka mycket kaffe men det är ju ganska vätskedrivande vilket gör att jag måste upp och pinka på nätterna. (det kanske inte alls är kaffets fel,det vet jag ju inte)sen blev jag så fullpumpad med koffein och då skulle man tydligen ha svårt att nå den viktiga REM sömnen eller djup sömnen.

Det var under den sömnen som kroppen reparerar sig själv så den var viktig att få. Varje dag lär man sig något nytt  

Får helt enkelt träna på att dra ner på kaffe konsumtionen och se om jag sover bättre. Tveksamt men värt ett försök. Några enkla övningar att greja med till nästa träff den 24:e också.


Ute spöregnar det så det blir en dag inomhus i dag. Vet inte vad jag ska hitta på men behöver tvätta sängkläder och det lär väl ta några timmar i alla fall, sen får vi se vad som händer.

Nu ska jag krypa ner under en filt en liten stund och försöka få upp värmen innan barnen ska hämtas på dagis.


Ha det bra alla KRAM


 
 
Gunilla

Gunilla

11 april 2012 19:45

Mitt råd är att dra ner på kolhydraterna.
Dom skapar inflammationer i kroppen.
Jag har själv fibromyalgi och efter en vecka med LCHF kost,
hel nattsömn, ingen värk mm.
Prova.
www.annahallen.se en bra sida.

http://www.guladesign.se

Cecilia

12 april 2012 06:56

Hej
Skönt att det enkla hjälpte dig :)
Jag provade LCHF första gången förra året. Rasade i vikt och mådde jättebra i magen. Dock inget resultat på nattsömn och värk. Har några kilo kvar så nu ska alla kolhydrater bort helt :)
Ha det bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 16 september 2012 09:56

Barnen har ätit frukost.... och kastat smörgås på varandra!! Hela köket behöver städas efter 6 barns matkrig.... Nu har jag kastat ut dom en stund. Det är INTE okej att kasta mat i köket så då tycker jag att man kan vara ute en stund. Tror inte de ...

Av Cecilia - 14 september 2012 08:35


Vilken tråkig fredag det blev!! Jag som hade lovat de tre minsta barnen att vi skulle gå till skogen i dag eftersom de är lediga från dagis. Jag har ångrat mig!! Regnet vräker ner och det är bara 10 grader och blåser.Deet får bli en dag inne i stäl...

Av Cecilia - 10 september 2012 16:45

... och jag har inte skrivit en enda gång i bloggen på hela sommaren! Skönt, men jag har saknat det lite också    Vad har ni gjort i sommar då? Vädret har ju inte varit så jättebra utan mest bjudit på regn och mindre varma vindar. Jag vill nog ha e...

Av Cecilia - 4 maj 2012 08:06

Nu är det redan fredag igen,det var ju nyss helg!! Fattar inte vart veckorna tar vägen. Vad blir det i helgen då? Vet inte än faktiskt. Maths syster och hennes karl skulle komma och hälsa på sedan hade både Mattias och Adam fotbollsmatcher. Lite fi...

Av Cecilia - 30 april 2012 07:08

Det har varit en lugn helg. Eller lugn och lugn,allting är ju relativt    Vi har så gott som bara varit hemma. Förutom allt skjutsande på barnen då. Alla barnen har varit här i helgen. Inte alla samtidigt hela tiden men alla har varit hemma någon g...

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards