Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Jo men visst,det gick ju bra...

Av Cecilia - 26 januari 2011 17:04

Besiktningen alltså! Nu ljög jag för det gjorde det inte alls  Det gick jättedåligt!! 7 st 2:or.... ingen höjdare. Så, nu vill jag inte prata mer om det.

Har det hänt något kul i dag då?

Nja kul och kul men det har ju hänt massa i alla fall. Jonathan och Vincent har varit på dagis och tvillingarna var med mig på besiktningen.


På vägen hem skulle jag ha stannat och köpt en burk väggfärg men det glömde jag naturligtvis. Det är jag ju bra på,glömma saker.

Får bli en vända till men inte i dag.


Har ni läst aftonbladet i dag?

"Supervulkanen i Yellowstone,USA har vaknat.Marken i området har höjts med 25 cm.Supervulkanen hotar att få utbrott"


Jag tycker att det är väldigt intressant med saker som naturen kan ställa till med. Alla människor som blir lidande är ju inte lika kul men jag kan ändå inte låta bli att tycka naturen är fantastisk och oberäknelig.

Otroligt vilka krafter det finns och vilka konsekvenser de får.

MEN... ett utbrott i Yellowstone vill jag nog inte uppleva.

Det skulle få katastrofala följder över hela världen. Skulle det smälla så skulle en yta ungefär lika stor som hela USA utplånas totalt.

Vulkanisk istid är en annan av konsekvenserna... all aska skulle lägga sig runt vår jord så inte solen når fram, det blir kallt. Väldigt kallt !!!!  

Nog om det, det har ju inte hänt än... det brukar vara ca 600 000 år mellan gångerna och sist det hände var ....... 640 000 år sedan!!


Nu ska vi äta middag, har gjort 5 liter köttfärssås så det räcker nog till Lasagne i helgen också.


Ha det bra alla  KRAM


(info om vulkanen i yellowstone hämtad från illustrerad vetenskap)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 16 september 2012 09:56

Barnen har ätit frukost.... och kastat smörgås på varandra!! Hela köket behöver städas efter 6 barns matkrig.... Nu har jag kastat ut dom en stund. Det är INTE okej att kasta mat i köket så då tycker jag att man kan vara ute en stund. Tror inte de ...

Av Cecilia - 14 september 2012 08:35


Vilken tråkig fredag det blev!! Jag som hade lovat de tre minsta barnen att vi skulle gå till skogen i dag eftersom de är lediga från dagis. Jag har ångrat mig!! Regnet vräker ner och det är bara 10 grader och blåser.Deet får bli en dag inne i stäl...

Av Cecilia - 10 september 2012 16:45

... och jag har inte skrivit en enda gång i bloggen på hela sommaren! Skönt, men jag har saknat det lite också    Vad har ni gjort i sommar då? Vädret har ju inte varit så jättebra utan mest bjudit på regn och mindre varma vindar. Jag vill nog ha e...

Av Cecilia - 4 maj 2012 08:06

Nu är det redan fredag igen,det var ju nyss helg!! Fattar inte vart veckorna tar vägen. Vad blir det i helgen då? Vet inte än faktiskt. Maths syster och hennes karl skulle komma och hälsa på sedan hade både Mattias och Adam fotbollsmatcher. Lite fi...

Av Cecilia - 30 april 2012 07:08

Det har varit en lugn helg. Eller lugn och lugn,allting är ju relativt    Vi har så gott som bara varit hemma. Förutom allt skjutsande på barnen då. Alla barnen har varit här i helgen. Inte alla samtidigt hela tiden men alla har varit hemma någon g...

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards