Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Cecilia - 3 februari 2011 20:59

Så har jag då varit iväg på anställningsintervju.

Säljare och slavarbete är inte det två helt skilda saker? Är det lagligt med slavarbete?

Jag ska väl inte uppge företagets namn här men bara deras tre dagars internutbildning skulle ge mig 100:-/dag i lön!!

Ska tilläggas att det är 9 ½ mil för mig att åka dit och lika långt hem...alltså 19mil. Det får jag bekosta själv, så av mina 300:- jag kommer tjäna på tre dagar så kommer minst 250:- av dem att gå till bensinpengar!!

Men jag skulle få gratis kost och logi. Hmmm, vill jag ha det här jobbet??

-NEJ TACK!!!


Det som ändå gör mig mest upprörd är att arbetsförmedlingen lägger ut sådana här jobb.

Det var så mycket konstiga regler och som jag ser det, oseriöst lönesystem. Det skulle till och med kunna bli så att jag fick betala för att jobba. Är det ett seriöst jobb som arbetsförmedlingen ska hjälpa till att förmedla??

Kanske ska granska vad det är ni lägger upp på er jobbsajt? Det är inte första gången jag råkar ut för detta. En annan gång var det ett företag där man fick provjobba i två veckor -utan lön, för att bevisa att man passade för anställningen.

Gratis arbetskraft i två veckor per person som får prova... sen bara byta och ha löpande gratis arbetskraft??

Kan det verkligen vara okej?


I morgon blir det nya tag! Skam den som ger sig. Nu blir det TV-soffan för mig.


Ha det bra alla  KRAM

Presentation

Körkort

Fråga mig

12 besvarade frågor

Shopping

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Resor & Hotell

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Telefoni & Bredband

Kategorier

Bank & Försäkring

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tv & Musik

Skriv gärna en rad här

Räknare


Ovido - Quiz & Flashcards